JANGAN Klik sini:

Wednesday, October 01, 2014

Maskot comel, & kreatif

Oleh: Noor Fahana & Normaisarah.

Wow! Tahun ini semua maskot rumah sukan sangat kreatif dan unik. Kita mulakan dengan pasukan rumah Nilam terlebih dahulu. Tahun ini, mereka menggunakan watak Captain America. Ya! Hero dalam filem Capatain America. Menurut salah seorang yang enggan namanya dinyatakan disini maskot rumah adalah yang terbaik dan terdapat keunikankan tersendiri. Menurut beliau, maskot tersebut sepatutnya digelar sebagai Captain Nilam.
 
Bagi rumah zamrud pula, maskot yang mereka gunakan untuk tahun 2014 ialah Loki , watak jahat dalam The Avangers. Opps ! Kenapa guna watak jahat pula ni ? Adakah kerana sudah muak guna watak baik sahaja ? Bak kata orang inggeris, “They have brought their A game”.
Jadi, rumah sukan lain jangan pandang sebelah mata terhadap rumah zamrud. Rumah delima pula membuat maskot yang berciri keanak-anakan pada tahun ini iaitu menggunakan patung Doreamon.  Apabila ditanya kenapa menggunakan maskot tersebut, mereka hanya melemparkan senyuman penuh makna. Adakah mereka menggunakan kuasa doreamon untuk menjadi juara pada tahun ini?
 
Pada tahun ini Baiduri telah menggunakan kucing sebagai maskot mereka setelah dua tahun berturut-turut menggunakan maskot yang sama, iaitu maskot ikan buntal. Menurut salah seorang ahli rumah baiduri, “Kucing melambangkan kecomelan yang menyembunyikan kuku mereka. Walaupun kalah pada tahun lepas, tidak bermakna tahun ini akan kalah juga.” Apa-apa pun, sama-samalah kita berjuang jikalau ingin menjadi juara pada kejohanan rumah sukan tahun ini. Berusahalah!!
 

 

No comments: