JANGAN Klik sini:

Sticky notes:

Ingin mengiklankan perkhidmatan atau promosikan kolej anda di majalah Sekolah Tandang Sari SMK Pusa?

MURAH... BERMULA DARI RM100++

Sekiranya terdapat kolej swasta atau sesiapa sahaja yang ingin mengiklankan iklan anda dalam majalah sekolah Tandang Sari, anda boleh menghubungi saya dengan menghantar email ke
qkx7254@hotmail.com atau SMS: 013-8122471 (Cikgu Terry), saya akan memberikan butiran lengkap cara untuk mengiklankan iklan anda. Jutaan terima kasih saya ucapkan.. :)


Friday, October 20, 2006

Dari Jendela SMK Pusa: Untuk Anda..

Papan tanda sekolah... Sekolah Menengah Kebagsaan Pusa, sentiasa menjadi kebanggaan warganya! Selamat datang... mungkin anda belum pernah mengenali SMK Pusa sebelum ini.. dan kini tibalah masanya untuk saya memperkenalkan kepada anda wajah-wajah SMK Pusa secara online kepada anda... Yezzaaa....
Tanda alu-aluan.... SMK Pusa.
Motto sekolah: Berilmu, Berbakti dan Beriman.
Kita akan disambut dengan mesra oleh pengawal keselamatan sekolah En. Ikwan yang begitu mesra orangnya.. jika anda pertama kali datang ke sini... jangan lupa minta pas pada dia okay... jangan takut... saya dah bagitahu anda.. En. Ikwan ni baik orangnya...
"Selamat Berjaya dalam SPM daripada seluruh warga SMK Pusa" merupakan banner yang menunjukkan betapa seluruh warga SMK Pusa meniupkan semangat pelajarnya agar cemerlang dalam SPM.. setiap pagi, pelajar-pelajar akan rasa diri dihargai dan akan terus berusaha mencapai matlamat sekolah...
Jika anda perasan.. nama blog ini adalah sempena seekor kucing kerana saya difahamkan bahawa maksud 'pusa' (sebutan masyarakat disini 'pusak') adalah merujuk kepada kucing..
Inilah kucing kesayangan warga SMK Pusa, tiada yang seumpamanya di dunia ini hanya di SMK Pusa.. namanya si Bolat (saya sendiri yang bagi nama ini...)
Si Bolat sangat setia menjaga Sekolah ini... biarpun panas, hujan.. ribut melanda.. Ia tetap berdiri teguh di sini... teman-temannya hanya kumbang, burung, bunga dan kupu-kupu...
Taman bunga sekolah tempat pelajar membaca setiap petang.
Indahnya sekolahku...
Bunga-bunga yang kembang segar... sejuk mata memandang.
Taman ini sentiasa dijaga agar mudah untuk pelajar melakukan aktiviti seperti perbincangan dan sebagainya.
Datanglah ke SMK Pusa... jangan malu-malu.. saya sendiri akan membawa anda melawat sekitar sekolah...
Dulu pertama kali saya datang ke SMK Pusa, saya agak terkejut melihat sekolah dalam taman lebih-lebih lagi ini merupakan sekolah luar bandar.. namun saya bangga menjadi salah seorang pendidik di sini...
Anda tak akan rasa terasing di sini kerana semua warga SMK Pusa sangat mengalu-alukan kedatangan anda... Berikan sedikit senyuman anda,dan anda akan pulang dengan hati yang tenang... kerana 'kebahagiaan anda keutamaan kami'..
Langkah pertama bermula disini...
Dulu ini merupakan kediaman Pengetua yang lama iaitu Mr. Bong Jin Fu, kini ia dijadikan bengel pendidikan seni dan PJPK.
Sekiranya anda pertama kali samapai ke Daerah Pusa, lebih kurang 500 meter atau lebih anda akan terpandang pam air ini yang tinggi menjulang ke langit... itu menandakan bahawa anda tidak jauh dari SMK Pusa... beberapa Km kemudiannya anda akan sampai ke pekan Pusa.. Nanti saya akan bawa anda menjelajah sekitar Pusa okay...
Pusa Cemerlang 2010! Up! Up! PMR/SPM.. Soar High Pusa!
Kawan baik si Bolat, namanya Si Busyuk... Si Busyuk ni asyik tido aje kerja dia... tak pernah tengok ia bawa balik C.Tkus... tapi Busyuk tetap menjadi kesayangan warga Pusa...
Di makmal komputer ini lah saya membuat blog ini... alamak dah jam 3.06pm... laparlah pulak!
Tempayan si Puteri Tandang Sari... sekiranya anda mengalami masalah kulit.. basuh muka anda dari tempayan Puteri Tandang sari... kulit anda akan berseri-seri... (Acah aje...)
Soar High...soar high...soar high pusa.....
Visi sekolah
Pusa cemerlang 2010!
Pentas kecil untuk perhimpunan setiap hari Rabu...
Bunga yang segar menyenangkan sesiapa saja...
Bunga untuk mu...
Kolam Puteri Tandang Sari...eh.. kat sini ada penguin dan dolphin tau...tapi tak sempat nak rakam coz penguin dan dolphin tiba-tiba lari bila saya sampai... takutlah tu...
Gajah menyusur...
Surau SMK Pusa..
Musim luruh... tiada di tempat lain hanya di SMK Pusa!
Gajah menyusur... ke Asrama Puteri..
Bunga-bunga cinta...layu di pusara... lagulah pulak...
Taman Puteri Tandang Sari...
Alamak apa si Busyuk tengah buat tu? Mesti tido lagi.... bangunlah...
Eh...dah bangun? Meow...meow...meow... nah aku bagi ikan terubuk... sedap... "Terubuk dari Beladin, untuk dunia" datanglah...
Sekolahku... jiwaku...
Telefon awam... satu-satunya di SMK Pusa... gunakan sebaiknya ok.



Bilik guru dah pindah ke atas... dulu kat bawah. Tukar dengan perpustakaan...

No comments: