JANGAN Klik sini:

Thursday, July 26, 2007

PERAYAAN HARI GURU PERINGKAT NEGERI SARAWAK DI BETONG.









OLEH: En. Rusnizam Salleh.
Perasmian Sambutan Perayaan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak 2007 telah diadakan di Dewan Penglima Rentap, Betong pada 24 Mei 2007 oleh Datuk Patinggi Dr. Alfred Jabu ak Numpang, Timbalan Ketua Menteri Sarawak. Majlis ini telah bermula pada pukul 2.30 petang dan berakhir kira-kira pukul 5.30 petang.
Tema hari guru pada tahun ini ialah ‘GURU PENJANA MODAL INSAN GEMILANG’. Majlis sambutan hari guru ini telah dihadiri oleh semua warga pendidik dari seluruh negeri Sarawak. Majlis gilang gemilang ini dimulakan sebaik sahaja ketibaan Tan Sri Datuk Patinggi Dr Alfred Jabu ak Numpang, Timbalan Ketua Menteri Sarawak.
Antara tetamu kehormat yang hadir ialah Yang Berbahagia Cik Rabiah Binti Johari, Pengarah Pelajaran Negeri Sarawak, Yang Berbahagia Dr Julaihi Bin Hj Bujang, Timbalan Pengarah Pelajaran Negeri Sarawak, Yang Berusaha Pegawai Pelajaran Gabungan Bahagian Betong, Tn Hj. Mohd Syariff Affendy Bin Hj Matjeraie, En. Romi Sigan Daniel, Residen Bahagian Betong, Ketua-ketua Jabatan, Pengetua-pengetua, Guru Besar- Guru Besar dari Bahagian Betong dan seluruh Negeri Sarawak.
Sempena meraikan guru-guru seluruh Negeri Sarawak, majlis telah dimulakan dengan memberi penghormatan kepada lagu kebangsaan iaitu lagu ‘Negaraku’, diikuti dengan bacaan Doa, deklamasi puisi, persembahan koir, tayangan multimedia hari guru, ikrar dan diakhiri dengan penyampaian anugerah dua orang tokoh guru iaitu Haji Mohd. Rambli Bin Hj Omar dari Kampung Sessang, Kabong dan Temenggong Haji Abdul Ghani Bin Suhaili dari kampung Paloh Sarikei. Pada majlis ini SMK Pusa telah diberikan penghormatan dan kepercayaan untuk mengarak tokoh guru ke atas pentas untuk menerima pingat.
Sebagai warga SMK Pusa kita turut berasa berbesar hati di atas pencapaian mereka ini dan semoga menjadi perangsang kepada kita untuk mencontohi mereka. Tahniah diucapkan di atas kejayaan mereka.

No comments: