JANGAN Klik sini:

Thursday, July 26, 2007

‘SAINTIS JADIAN’ DI MINGGU SAINS DAN MATEMATIK.
















Persatuan Sains dan Matematik telah berjaya menganjurkan minggu sains yang julung kalinya diadakan di SMK Pusa. Bermula pada 16 April sehingga 20 April telah berjaya menarik hampir keseluruh warga SMK Pusa untuk turut serta dalam pelbagai aktiviti yang dianjurkan.
Bukan sahaja pameran sains yang mengujakan para pelajar malah mereka juga turut serta dalam kuiz dan pertandingan-pertandingan seperti rekacipta, meneka gula-gula dan pelbagai lagi.
Apa yang lebih membanggakan lagi adalah apabila para pelajar menunjukkan sikap dan perasaan ingin tahu yang tinggi. Kebanyakkan aktiviti itu telah dijayakan sendiri oleh para pelajar dan dibantu oleh guru.
Sepanjang minggu sains ini dijalankan para pelajar sanggup meluangkan banyak masa untuk memastikan agar segala aktiviti ini dapat dijalankan dengan lancar. Sokongan pelbagai pihak dalam menjayakan minggu sains ini sangat-sangat dihargai. Semoga pada tahun-tahun yang akan datang minggu sains dan matematik akan menjadi acara tahunan yang dapat memberi ruang untuk para pelajar menyerlahkan bakat serta minat mereka terhadap sains.

No comments: