JANGAN Klik sini:

Thursday, July 26, 2007

SMK BELADIN TUAN RUMAH PERTANDINGAN CATUR.

Oleh: Gerald Grino ak Apil.

BELADIN, 13 April - Sekolah kita telah menghantar wakil untuk pertandingan catur peringkat bahagian yang diadakan di SMK Beladin. Sekolah kita telah menghantar Gerald, M.Tamizi dan Chiew Su Yang Untuk mewakili sekolah dalam kategori lelaki 16 tahun. Ini merupakan kali pertama sekolah kita menghantar wakil untuk pertandingan ini dan ia merupakan pengalaman yang baru untuk wakil sekolah kita.
Dengan diiringi Cikgu Saini Bakar, peserta tiba di SMK Beladin pada pukul 8 pagi dan terus mendaftarkan diri. Sebanyak 7 sekolah yang menyertai pertandingan tersebut dan sebanyak 6 kategori dipertandingkan iaitu Berkumpulan lelaki, berkumpulan perempuan, lelaki 16 tahun keatas, perempuan 18 tahun keatas, lelaki 15 tahun ke bawah dan wanita 15 tahun kebawah. Masa yang diperuntukkan untuk setiap set adalah 30 minit dan pertandingan itu berlangsung sehingga petang. Semua peserta handal-handal belaka dan ini merupakan pengalaman yang menarik untuk para peserta. Setelah tamat permainan, acara penyampaian hadiah kepada para pemenang disampaikan.
Walaupun sekolah kita pulang dengan tangan kosong tetapi tidak mengapa kerana ia merupakan pengalaman yang baru untuk kita dan kita boleh menghantar wakil yang baru untuk menyertai pertandingan ini pada tahun depan.

No comments: