JANGAN Klik sini:

Thursday, July 26, 2007

PERTANDINGAN FORUM BERTEMAKAN KEMERDEKAAN DI SMK KABONG, SARATOK.






Oleh: NorashiQin Zamhari (5A)
Pada 25 April 2007 yang lalu, telah berlangsungnya pertandingan Forum Remaja yang bertempat di Dewan Sri Tanjung Kabong. Pertandingan tersebut telah diwakili oleh pelajar dari SMK Kabong, SMK Pusa, SMK Saratok, SMK Kalaka, SMK Agama Sri Aman Saratok, SMK Dato Patinggi Kedit, SMK (BM) Saratok, SMK Spaoh, SMK St. Augustine dan SM Teknik Betong.
Pelajar yang mewakili SMK Pusa ialah Mohd. Azmil Hj. Pian selaku Pengerusi Forum, Abdul Syukor Yusop selaku panel pertama, Nor Baizura Enten selaku panel kedua, Siti Rahimas Kedit selaku panel ketiga dan Sharbini Spawi sebagai wakil simpanan. Tajuk forum mereka ialah ‘50 Tahun Kemerdekaan Negara’. Pertandingan tersebut bermula pada jam 8 pagi. Mereka telah diiringi oleh Cikgu Bohri Saili yang juga jurulatih yang telah memberi tunjuk ajar kepada mereka sebelum pertandingan itu diadakan. Antara perkara yang dititikberatkan dalam pertandingan ini adalah penghafalan teks, adab dan displin ketika berada di atas pentas, keberkesanan persembahan (persembahan yang mampu menarik perhatian penonton) dan bahasa yang digunakan.
Dalam pertandingan tersebut, SMK Saratok telah menjadi Johan, SMK Spaoh mendapat tempat kedua dan tempat ketiga disandang oleh SMK Agama Sri Aman Saratok. Tahniah diucapkan....

2 comments:

GreenTea said...

nguahahahahaha.. mis dat moment.. whre r u cikgu bio?? nama berita???

GreenTea said...

huaaaaaaaaa. miss dat moment..
malu tengok gmba tuk